Ghana!!!

13 juli 2017 - Accra, Ghana

Hey lieve allemaal,

Op dit moment zijn we aan het wachten in de bus om naar Sunyani te gaan. Ik heb meer dan genoeg tijd een verhaal te schrijven..
De reis is tot nu toe al een hele belevenis.

Als eerste op Schiphol, koffers inleveren en door de douane. Daar stond al een enorme rij, dus had het geen 10 minuten langer moeten duren voordat we er door waren. Op het laatst moest Tamara nog even naar de wc, dus het wachten was op ons voordat we aan boord konden van het vliegtuig.
Nou gelukkig, we zitten er in. De eerste vlucht duurde 3 uur tot Lissabon.
Vlak voor het landen hoorde we dat we niet mochten landen ivm brand op het vliegveld. Help, over 45 min gaat onze volgende vlucht al weer!!

Eenmaal op de grond stonden ze ons al op te wachten voor de volgende vlucht naar Accra. Wij haasten naar de juiste gate.
Maar toen we eenmaal bij de goede gate waren duurde het nog wel een uur voordat we uiteindelijk in het vliegtuig konden.
Tijdens het boeken stond er dat we de 2e vlucht van 5 uur en 45 min films en meer ruimte zouden hebben. Nou, niet dus! We waren alle drie even geschokt van het vliegtuig waarmee we naar Accra moesten vliegen.
Eenmaal in de lucht konden we ons er bij neerleggen en was het erg leuk en gezellig samen!
Gelukkig viel de vlucht opzich mee en stonden we uiteindelijk veilig op de grond in Ghana!

Toontje kwam ons ophalen bij het vliegveld, één taxi voor al onze koffers en één auto waar wij in konden zitten. We hebben vannacht geslapen in een Guesthouse waar we prima konden verblijven.
Ontbijt bij Toontje gehad, want daar was het brood op. Haha, echt Ghana! Ze wisten al 3 dagen dat we kwamen, maar voorbereiden is moeilijk... Ook geen drinkwater, maar gelukkig had Toontje nog wat.
Heerlijk dat je er dan weer achterkomt dat je in Ghana soms geen stroom of water hebt. Even afspoelen onder de douche veranderde al snel in het gieten van een emmertje koud water over je rug.. Haha, heerlijk!!!

Verder de reis naar de bus is al een bezienswaardigheid opzich. We zitten hier al vanaf 7.00 uur, het is nu 8.50 en als het goed is zijn alle bus tickets verkocht. Dan kunnen we rijden!!
Nee, de bus gaat zeker niet eerder tot dat hij vol zit.

De geur in Ghana is echt heerlijk en herkenbaar, het is nog niet bloed heet dus dat scheelt. Verder het verkeer, nu denk ik wel even hoe ben ik de vorige 10 weken doorgekomen zonder ongelukken!? Haha, het komt vast goed!!
De mensen zijn zo vriendelijk hier, iedereen wil je helpen, dat is erg fijn. Even heb ik het gevoel dat ik helemaal niet ben weg geweest!

We gaan ons nu klaar maken voor een busreis van 8 uur. We doen nog even een schietgebedje dat we veilig mogen aankomen bij Hanukkah..

Ik wil jullie allemaal enorm bedanken voor de leuke reacties op mijn blog! Dat is zo leuk om te lezen!!
Tot snel.

Dikke kus en veel liefs Pam

1. Astrid:
    13 juli 2017
    Jammer dat je geen step hebt meegenomen.
    I.p.v. wachten kon je alvast op pad gaan.
    Denk dat kinderen van Hannuka een step ok wel prachtig vinden.
    Succes met de busreis!!
  2. Gabriëlla:
    13 juli 2017
    Nou ja zeg nu allemaal aleen heel avontuur.Leuk om te lezen.Ben zeer benieuwd naar de rest van jullie belevenissen.Hou jullie in de gaten
  3. Moniek Steenbeeke:
    13 juli 2017
    Leuk om te lezen Pam! Benieuwd naar je volgende verhalen!
  4. Jose stroot:
    13 juli 2017
    Wat een reis moet je maken pam. Maar gelukkig heb je het er graag voor over om naar de kinderen van Hannukka te gaan. Mooi verhaal weer pam
  5. Sandra:
    Super gaaf!!!
  6. Lisette:
    13 juli 2017
    Alleen de reis er heen is al een belevenis, ik geniet van je verhalen en kijk nu al uit naar de volgende..mooi om te lezen pam.
  7. Petra Heerink:
    13 juli 2017
    Hoi Pam, hoop dat de busreis goed is gegaan en dat jullie veilig zijn aangekomen.
    Succes en wij gaan je volgen!
    Groetjes
  8. Inge Oude nijeweme:
    13 juli 2017
    Ha dochter, heerlijk voor je om weer terug te zijn. Je hebt je er zo op verheugd. Heb zelf ook het gevoel dat ik er weer loop en de geur ruik. Je ziet het na 2 jaar weg te zijn geweest is er maar weinig veranderd. Geniet er van. Wat zullen ze blij zijn om jouw weer te zien. Liefs aan iedereen dikke knuffel aan Mariëtte, Moses en alle kinderen. ❤
    Xx van hier
  9. Marja Paulus:
    13 juli 2017
    Wat fijn Pam, door het lezen van jouw verhaal ben ik ook weer een beetje in Ghana. Liefs voor Cindy en veel plezier.
  10. RIET VISSCHEDIJK:
    13 juli 2017
    Hoi Pam. Wat een mooi begin al zoveel meegemaakt, maar voor jullie geen probleem. Wat zullen de kinderen blij zijn om jullie te zien. liefs en veel plezier. Riet.
  11. Maureen:
    13 juli 2017
    Gelukkig alweer veilig geland in Accra! Ben benieuwd hoe jullie busreis is verlopen.
    Groeten aan iedereen
  12. Lidy Krone:
    Mooi Pam,

Wat een verrassing jullie weer te zien,have fun

Gr Fam Krone
  13. Francis:
    13 juli 2017
    Fijn dat jullie ondanks alle tegenslagen toch veilig op de bestemming zijn aangekomen.
    Geniet ervan om iedereen weer te ontmoeten,
    Succes verder !!!
  14. Lisa Hampsink:
    13 juli 2017
    Wat leuk om te lezen Pam! Al een heel avobtuur en dan ben je nog niet eens op Hanukkah! Geniet van het weerzien met alle kinderen!