Het einde is in zicht..

2 maart 2015 - Sunyani, Ghana

Hallo lieve mensen,

Even een korte update van de afgelopen week.. Eigenlijk heb ik voor het eerst niet heel veel te vertellen. Met mama gaat het goed, ze heeft snel haar draai kunnen vinden en voelt zich helemaal thuis. Het is wel even gek om hier in een keer met je moeder te zijn. Vooral omdat ik hier al 7 weken ben, en nu opeens is je moeder er bij. Maar we gaan beide onze eigen weg en dat is prima :)
Nu hebben we ook beide nog een eigen kamer, en vanaf 5 maart heeft Nicky aangeboden dat ik nog gezellig een paar nachten bij haar op de kamer mag slapen! Heel erg gezellig natuurlijk, dus dat komt goed!!
Dan moet ik dus wel al langzaam wat dingen opruimen zodat mijn kamertje leeg is donderdag. Dan is het einde ook echt al een beetje in zicht! Dat is wel een raar idee hoor. Woensdag tot en met maandag hebben de kinderen van de circle of life school vrij dus we kunnen nog heerlijk optimaal knuffelen!

Afgelopen weekend hebben we een herdenkings seremonie gehad voor Emanuel. Zaterdag mocht elk kind een steentje zoeken, en daarna hebben we met elk kind alle steentjes geschilderd. Dat was heel mooi om te doen.
Op zondagochtend na de kerk dienst kon iedereen zijn of haar steentje weer ophalen, en hielden we een herdenking. Mariëtte zong een heel mooi lied. Het was heel bijzonder. We stonden met alle kinderen en volwassenen in een kring om de herdenkingsplek heen. Daarna vertelde Moses prachtige woorden en mocht elk kind zijn steentje op de plek neerleggen.
Het is nu een hele mooie plek waar de kinderen altijd heen kunnen als ze daar behoefte aan hebben.

Voor deze week is het afwachten wat we nog allemaal gaan doen. Ik ga in elk geval nog even genieten van alle lieve kinderen!!

Vanmorgen hebben we al lekker gedanst met de kindjes op school en we hebben al een wandeling gemaakt met wat kleintjes en kinderen met een beperking. Die genietem daar zo van!

Volgende week zal bijna mijn laatste blog zijn, want op woensdag 11 maart vertrekken we naar cosa beach om nog even te ontspannen en bij te komen van alle gebeurtenissen van de afgelopen 10 weken.

Bedankt voor het lezen van mijn blog! Een dikke kus voor Sander.
En tot snel allemaal!

Liefs Pam

1. Siny:
    Lieve pam

We kijken uit naar weer een mooi verhaal.
    Vele indrukken maak je mee.
    Geniet de laatste weken extra met je mam
    Liefs opa &oma
  2. Jose stroot:
    2 maart 2015
    Hoi pam en Inge, je verhaal is nu sneller om te lezen, maar nog steeds niet zonder tranen. Wij weten dat je het daar ontzettend naar je zin hebt, en ook al een beetje moeite krijgt met alles straks achter te laten. Wij weten dat je al je liefde daar hebt gegeven, de kinderen blijven voor altijd een plekje houden bij jou. Blijf vooral deze week genieten en knuffelen, en volgende week heerlijk uitwaaien met mama langs het strand. Wij kijken al stiekem uit naar je terugkomst. Heel veel lieve groetjes van ons. Xxx
  3. Demi:
    2 maart 2015
    pam, echt super mooi! Ik hoop dat je daar nog even kan genieten en daarna terug naar het nederland waar het een stuk kouder zal zijn! Nog heeeel veel plezier xxx
  4. W. Sleiderink:
    Dag Pam
    Al is je verhaal niet zo lang we hebben het met plezier gelezen Geniet van de paar weken dat je nog in Ghana bent.Sander zal vast naar je terugkomst uit kijken.
    Liefs uit Zwolle Wim en Annie
    De groeten voor je moeder
  5. Rennie:
    2 maart 2015
    Lieve Pam, fijn om je verhalen te lezen, we zijn nu een week thuis, maar ik ben ook nog een beetje bij jullie, wel weer wennen hier. Jullie hebben wel veel meegemaakt de laatste tijd, fijn dat je het met je moeder kan delen. Nog een fijne tijd op Hanukkah, knuffel de kindjes van mij, en veel plezier in Ko Sa, groeten ook van Henk, liefs, Rennie
  6. Ymkje Helder:
    4 maart 2015
    Hoi Pam geniet nog van de laatste 1,5 week van je "kinderen".
    Maak er nog wat moois van en neem fijne herinneringen mee deze laatste weken samen met je moeder.
    Veel liefs en groetjes van Sake en Ymkje.